Kako navesti kupce da se zaljube u vašu kuću ili stan?

Statistike pokazuju da je proljeće najbolje vrijeme za trgovinu nekretninama, no govore i u prilog tome kako je uspješnu prodaju moguće zaključiti tijekom jeseni. Potraga za novom kućom ili stanom uvijek je emocionalno iskustvo, a kupci koji se na nju odluče tijekom jesenskih mjeseci sigurno već maštaju o tome da će Božić i Novu godinu dočekati u toplini novog doma. Ako to imate na umu, uz nekoliko jednostavnih koraka mogli biste svoj plan o prodaji nekretnine bez problema realizirati do kraja godine.

ODLUČITE SE ZA KVALITETNE FOTOGRAFIJE

U većini slučajeva, potencijalni će se kupac s vašom kućom ili stanom prvi put susresti upravo putem fotografija na internetu. Važno je da one budu visoke rezolucije i da ih bude dovoljno kako bi pružile što bolji uvid u ono što nudite. Uz dobru kompoziciju i kvalitetno osvjetljenje, rezultat će biti fotografije koje laskaju vašoj nekretnini i ističu sve njezine prednosti. Ako nemate dovoljno znanja i iskustva da ih napravite sami, nije loše razmisliti o tome da taj dio posla odradi profesionalac. Osim toga, profesionalne fotografije ulijevaju povjerenje i poručuju zainteresiranima da ste ozbiljan prodavatelj koji misli na detalje. 

POSTAVITE REALISTIČNU CIJENU

Kupnja kuće ili stana je velika investicija i kupci su često u strahu da ne budu prevareni. Iz tog su razloga oprezni i dobro pripremljeni te će lako uočiti ako je iznos koji tražite znatno viši u odnosu na cijene sličnih nekretnina u istom dijelu grada. S druge strane, prenizak iznos može značiti brzu prodaju, no u konačnici nećete biti zadovoljni. 

Prilikom određivanja cijene najviše vam može pomoći agent za nekretnine. Dobar agent poznaje tržište i pomoći će vam da postavite cijenu koja je objektivna i kojom možete konkurirati drugim prodavateljima. Osim toga, putem agencije ćete se najlakše povezati s većim brojem kupaca i puno brže uspješno zaključiti prodaju. 

PRILAGODITE PROSTOR KUPCIMA

Razmislite o tome kako u potpunosti iskoristiti potencijal vaše nekretnine. Primjerice, kuća ili stan smješteni u mirnom naselju s parkom, igralištem i dobrom školom u blizini, sigurno će bitii privlačni ljudima s djecom. Čak i ako sami nemate djecu, izaberite sobu s mnogo svjetla, koju ćete opremiti krevetom i radnim stolom kako biste pokazali da može biti idealna dječja soba. Ako imate prostorije koje ne koristite, prilagodite njihovu namjenu nekoj aktivnosti i pretvorite ih radnu sobu, prostoriju za video igre ili teretanu. Nemojte dopustiti da kupci pomisle kako je puno neiskorištenog prostora i da ne žele svoj novac uložiti u kvadrate koji im nisu potrebni. Svakako razgovarajte sa svojim agentom za nekretnine o isplativosti ovakvih investicija. Budući da je u kontaktu s većim brojem kupaca, pomoći će vam da profilirate svojeg idealnog kupca i ponudu prilagodite upravo njemu.

Pobrinite se da u interijeru ima dovoljno svjetla i da on djeluje prostrano; to su zahtjevi koji su zajednički svim kupcima. Tome možete doskočiti jednostavnim trikovima; ako nemate dovoljno prirodnog osvjetljenja, dočekajte kupce s upaljenim svjetlima u svim prostorijama i ostavite sva vrata otvorena kako bi interijer djelovao što veće i prohodnije. Ispraznite sve ormare, a ako još uvijek živite u nekretnini koja je na prodaju pa to ne možete učini, pokušajte osloboditi barem 30 posto zapremine ormara. Tako ćete navesti kupca da zaključi kako nikad neće imati problema s manjkom prostora za pohranu stvari. 

IZAZOVITE LJUBAV NA PRVI POGLED

Prilikom posjeta kući ili stanu koji prodajete, važno je da kupci od prvog trenutka osjećaju da su zakoračili u interijer koji odiše dobrodošlicom. Kako biste pojačali taj dojam, razmislite o tome da ih u hodniku ili predsoblju dočeka vaza s cvijećem ili neki drugi sezonski ukras.

Osnovni preduvjet da se požele zadržati u interijeru je da on bude uredan i čist, posebno kad se radi o kuhinji i kupaonici jer su to i inače prostorije u kojima se najviše drži do higijene. Sav pribor, posuđe i ostale stvari najbolje je pospremiti u zatvorene ormare, a kako bi izbjegli da interijer djeluje sterilno možete izložiti nekoliko probranih detalja poput zanimljive zdjele za voće, kompleta za jelo uredno posloženog na stolu u blagovaonici ili jastučića za kauč u dnevnom boravku.

Mnogi dizajneri interijera navode kako su boja bjelokosti i općenito svijetli detalji najbolji izbor kada se uz minimalnu investiciju želi prostoru podariti dašak luksuza. Takvi su komadi, posebno kad se radi o tkaninama, teži za održavanje, a ako su u odličnom stanju utječu na stvaranje dojma očuvanosti prostora. Dizajneri smatraju da takav izbor može značajno poboljšati šanse za prodaju nekretnine jer će kupci steći dojam da se nalaze u interijeru koji je dobro održavan ili svježe renoviran. 

OSTAVITE PROSTORA ZA MAŠTANJE

Iako su sitni detalji važni, ne treba s njima pretjerivati. Pokušajte se riješiti suvišnog namještaja i ostalih stvari kako bi u prostoru ostali samo funkcionalni komadi i diskretni detalji. Trebalo bi ukloniti vjerska obilježja i druge osobne predmete poput obiteljskih fotografija. Iako oni utječu na stvaranje dojma topline, zbog njih bi potencijalni kupci mogli imati osjećaj da su uljezi u tuđem domu. Umjesto toga, ponudite im neutralan interijer koji ostavlja dovoljno mjesta da već pri prvom susretu počnu razmišljati o tome kako ga žele urediti i u njemu stvoriti dom po svojoj mjeri.

EUROVILLA
AGENCIJA ZA NEKRETNINE

Gajeva 15, 10000 Zagreb, Hrvatska

Domovinskog rata 104c, 21000 Split, Hrvatska

Ante Starčevića 23, 23000 Zadar, Hrvatska

ACI Rovinj, Šetalište Vijeća Europe, 52210 Rovinj, Hrvatska

+385 1 4815 111

+385 98 367 582