Kad agenti za prodaju nekretnina spomenu "staging" vašeg doma, govore o procesu pripreme nekretnine za tržište. Staging nekretnine ima za cilj istaknuti njezine najbolje značajke, oduševiti potencijalne kupce i najbitnije, postići najbolju moguću cijenu.
Imat ćete prednost ako se odlučite za staging svoje nekretnine jer to ne čini mnogo prodavača, pogotovo onih koji prodaju nekretnine nižih cjenovnih razreda. Evo što svaki prodavatelj nekretnine treba znati o stagingu.
Možda i najbolja definicija staginga, prema Gordonu Robertsu, brokeru za Sotheby's International Realty, je "Vrsta vizualnog merchandisinga koji se oslanja na neke od temelja dizajna interijera."
"Cilj staginga je pokazati prednosti nekretnine bez pretjeranog naglašavanja, poput kvalitetnog odijevanja bez privlačenja pretjerane pozornosti na detalje."
Prema Melindi Massie, vlasnici tvrtke za uređenje doma u Fort Worthu u Teksasu, učinkovit staging stvara raspoloženje te omogućuje kupcima da se zamisle kako žive u kući, naglašava njezine pozitivne atribute dok istovremeno prikriva potencijalne negativne strane. Možda i najbitnije, beskorisne prostore pretvara u korisne i poboljšava izgled doma uživo, na fotografijama ili računalnim renderima.
Uređenje doma i staging nisu isto. Dok staging vaše nekretnine čini privlačnom najvećoj skupini kupaca, uređenje je stvar osobnog ukusa.
Ne želite prihvatiti nižu prodajnu cijenu ili duže vrijeme prodaje kada se bavite tako značajnom financijskom transakcijom kao što je prodaja nekretnine.
Staging bi mogao biti jedna od vaših najprofitabilnijih inicijativa ikada, s obzirom na potrebno vrijeme i resurse. Potencijalni kupci ne traže samo mjesto za život; također pokušavaju pronaći način da postignu svoje ciljeve i poboljšaju kvalitetu života. Staging može učiniti kupčevu odluku emocionalnom, što u konačnici prodavatelju donosi više novca.
Budući da potencijalni kupci ne žele vidjeti posao koji treba obaviti nakon što se usele, staging nekretnine također u ovom slučaju daje prednost. Kupci će od iznosa cijene odbiti troškove svih potencijalnih problema kod nekretnine. Ako nađu previše problema, koji su često u prvom planu kada nema staginga, mogli bi odlučiti da uopće ne kupe vašu nekretninu.
Nekretnina koja je stručno uređena prodat će se za veću cijenu od one koja nije. Kad potencijalni kupci uđu u dobro uređenu nekretninu, mogu vidjeti kako bi bilo tamo zapravo živjeti. Kupac će moći vidjeti sve prodavateljeve stvari u nekretnini bez staginga, te će potencijalno imati problema zamisliti nekretninu kao svoju. Nekretnina kojoj je staging odrađen profesionalno ima bolje fotografije ili rendere u oglasima na internetu, što potiče bržu prodaju i veću cijenu.
Neki ljudi tvrde da je bolja prodaja prazne nekretnine jer potencijalnim kupcima omogućuje lakšu sliku vlastitog namještaja i stvari u nekretnini. Osim toga, uštedjeli biste na plaćanju staginga. Unatoč tome, podaci iz industrije pokazuju da se nekretnine prodaju puno brže kada je staging odrađen.
Prodavač nekretnine može potrošiti velike iznose ako smatra da je to potrebno ili ako vjeruje da će to rezultirati višom cijenom. Staging može koštati 1% do 3% prodajne cijene nekretnine, pogotovo ako se odlučite za staging više kvalitete.
Dobra vijest je da postoji i druga opcija - računalno generirane slike uređenja ili staginga. Naša agentica, Paula Helena Bara, stručnjak je dizajna interijera i može prodavateljima omogućiti visokokvalitetne rendere koji će riješiti staging po puno prihvatljivijoj cijeni. Paula je apsolutna profesionalka koja prati sve novosti i trendove unutarnog uređenja i apsolutno ne sumnjamo da će za svakog prodavača odraditi i više nego zadovoljavajući posao.
Cijena ove praktične i korisne usluge određuje se po projektu, no najčešće ispada 30€ po kvadratu. Ova opcija je puno jeftinija od fizičkog staginga, gdje samo staging, npr. kuhinje, već premašuje tu cijenu. Postoji i mogućnost tailor-made dizajna interijera gdje će naša stručnjakinja Paula odraditi cjelokupan projekt - od namještaja po mjeri pa sve do najsitnijih detalja koje samo dizajneri interijera znaju.
Za sve upite oko staginga slobodno nam se obratite!
Nemojte previše trošiti na staging, čak i ako imate dovoljno sredstava. Treba istaknuti najbolje kvalitete nekretnine, ali imajte na umu da te kvalitete ne moraju nužno biti one koje će kupac nekretnine smatrati funkcionalnim.
Općenito, vaši napori u stagingu nekretnine trebali bi biti osmišljeni tako da privuku najširi spektar kupaca kako biste maksimizirali povrat ulaganja. Tražena cijena za vašu nekretninu će se povećati ako više kupaca bude spremno ponuditi.
Moderna agencije poput Euroville mogu odraditi staging nekretnine, a vaša sreća je što Eurovilla u svom timu ima stručnjakinju za staging i uređenje. Kako bi održali izgled nekretnine dok se iseljavate i izlažete nekretninu, agenti će odraditi staging i računalno prikazati kako bi vaša nekretnina mogla izgledati. Ukoliko se odlučite za "fizički staging" računajte na to da cijena tog projekta može doseći 1% do 3% prodajne cijene nekretnine.
Vlasnici nekretnina često sami odrade staging (umjesto angažiranja profesionalne pomoći) i ograničavaju broj kupaca kojima bi se nekretnina mogla svidjeti. Međutim, staging, kada je odrađen profesionalno, je vrijedan alat. Nekretnina s kvalitetnim staging-om bolje izgleda na slikama, a većina kupaca svoju pretragu nekretnina započinje na internetu. Ako vas zanima više informacija o stagingu, pogledajte ovaj članak - 7 savjeta za staging nekretnine.