Kada govorimo o preseljenju u novu nekretninu, većini nas količina posla zadaje glavobolje. Počinjemo gledati svoju okolinu i vrlo brzo zaključujemo kako broj osobnih stvari koje smo skupili tijekom godina možda neće stati u naš novi dom, a to vrlo lako dovodi do tjeskobe i odlaganja posla. Ali gledajte na to ovako: rješavanje i bacanje nekih stvari može uvelike olakšati preseljenje na novo mjesto.
Doduše, razvrstavanje stvari za bacanje ili doniranje samo po sebi može izazvati glavobolju. Ali vjerujte nam: isplati se. Naposljetku, u svakome od nas postoji želja za gomilanjem osobnih stvari, a selidba je savršena prilika da se riješite stvari koje vam zapravo ne trebaju. Osim toga, ako plaćate profesionalnu pomoć, manje kutija znači manji račun.
Eurovilla vam donosi 7 savjeta za jednostavnije preseljenje i rješavanje stvari koje vam više nisu potrebne.
Bilo da smanjujete ili povećavate svoju kvadraturu, morate imati na umu što će, a što neće, stati u vaš novi prostor dok raspravljate o tome kako organizirati svoj novi prostor. Nemojte držati sav svoj namještaj ako želite imati samo formalnu dnevnu sobu i razmislite o odbacivanju ukrasnih ormarića ako gubite prostor za blagovanje.
Također, nemojte planirati pohraniti prevelike komade namještaja u skladište do dana kada budete imali veći dom. Osim ako nisu naslijeđe ili antikviteti ili imaju sentimentalnu vrijednost, vjerojatno ih se više nikada nećete sjetiti.
Zapitajte se jeste li spremni iznajmiti skladišni prostor ili iskoristiti garažu za pohranu namještaja koji vam više ne odgovara. Ako niste, vjerojatno je najbolje riješiti ga se.
Znate li koji su najbolji materijali za uređenje nekretnine? Odgovor saznajte ovdje.
Nitko se neće iznenaditi ako budući znanstvenici otkriju da svaki ormar krije tajnu crvotočinu u drugu dimenziju. Nekako upija sve naše tajno smeće - i još uvijek ima dovoljno mjesta da se u njega ubaci sve više i više stvari. Korak br. 2 za olakšavanje selidbe je: riješite nered.
Dugo i pažljivo proučite svoju odjeću i ormare da vidite što možete izbaciti ili donirati.
Stručnjaci preporučuju da slijedite "pravilo dvije sezone" i odbacite svaki odjevni predmet koji niste nosili dvije sezone (šest mjeseci) ili više (naravno, uz neke sentimentalne iznimke).
Prođite kroz ormare svoje djece istim pronicljivim okom. Zapravo - budući da djeca rastu tako brzo - budite još kritičniji nego kod svoje odjeće.
Pobrinite se da preselite samo odjeću koja im pristaje. Donirajte sve što se više ne koristi ili dajte odjevne predmete prijateljima ili rodbini kojima bi mogli zatrebati, jer bebe su skupe i nekima od nas bi pomoć dobrodošla.
Ako se dogodi da vaše dijete ubrzano raste neposredno prije nego što se preselite, smatrajte to blagoslovom i svedite im ormar na najnužnije stvari. Ionako ćete im uskoro kupovati novu odjeću.
Znate li kako jednostavno podići vrijednost svoje nekretnine? Nekoliko savjeta pročitajte ovdje.
Svi imamo nekoliko "kostura" u ormaru. Za većinu nas ti su kosturi pokvarena elektronika. Bilo da se radi o starim prijenosnim računalima, napuknutim mobitelima ili brojnim USB-ima, te stvari vam zaista više ne trebaju. Ipak, nemojte ih samo baciti u kontejner; ovakav otpad se reciklira.
Doduše, postoji jedna iznimka: Univerzalni punjači ili kabeli čiju svrhu ne možete točno odrediti. Možda su za igraću konzolu vašeg djeteta ili onaj stari digitalni fotoaparat. Te stvari stavite u kutiju dok traje proces pakiranja. Bolje biti siguran nego žaliti kada nakon preseljenja shvatite da vam nedostaje punjač za elektroniku koja vam treba.
Prođite kroz svaku prostoriju u svojoj kući, od one koja se najmanje koristi do one koja je najprometnija i sortirajte svaki predmet koji vidite. Podijelite predmete na tri hrpe: čuvanje, doniranje i smeće.
Imate problema s odabirom točne hrpe? Ugledajte se na Marie Kondo i zapitajte se: "Donosi li mi ovaj predmet radost?" Ako je odgovor iskreno - da, dodajte ga na hrpu za čuvanje. Inače, vrijeme je za rastanak.
Nikada ne bismo preporučili da izbacite većinu stvari ako nemate sredstava da u potpunosti opremite svoj novi dom. No, ako se riješite nepotrebnih starih stvari, vaša će nova nekretnina biti sretniji prostor.
Nakon što posložite gomile "donacija" i "smeće", odmah se pozabavite njima. Što duže stoje, veća je vjerojatnost da ćete u svoje kutije za preseljenje stavljati smeće. Već ste jednom rekli zbogom - nemojte se prisiljavati da ponovo proživljavate rastanak.
Osim ako se nečega držite iz sentimentalnih razloga, sada je vrijeme da se riješite duplikata. Dva držača vina? Više pisača? Šest stolnih lampi, a trebate samo tri? Odaberite svoje favorite, a ostatka se riješite.
Pratite li trendove u dizajnu interijera? Pogledajte nekoliko novih trendova ovdje.
Eurovillino posljednje pravilo o pripremi za preseljenje čini proces raspakiravanja lakšim kada dođe vrijeme za to: Napravite "kutiju koja se prva otvara", a uključuje
- toaletni papir
- žarulje
- toaletne potrepštine
- osnovna sredstva za čišćenje
- posteljinu.
Ova genijalna ideja sprječava vas da morate kopati po svakoj kutiji da ispunite svoje osnovne potrebe prve noći na novom mjestu - samo otvorite, raspremite i opustite se. Bitno je jasno označiti kutiju i uputite sve pomagače da upravo ovu kutiju ostave na vidljivom mjestu.
Ovi savjeti pomoći će vam da preživite prvu noć s malo manje stresa.