Kada prodajete svoju nekretninu, morate učiniti toliko toga: pronaći agenta za nekretnine, izvršiti popravke, popraviti pokvareni klima-uređaj, razmotriti uređenje... Nemojte se čuditi ako vam nešto promakne.
Eurovillin tim stručnjaka - odnosno agenata za nekretnine koji su radili s mnogim prodavačima - detaljno znaju zadatke koje prodavači obično zanemaruju. Eurovilla vam donosi listu zadataka koji su apsolutno vrijedni vremena potrebnog za njihovo dovršenje.
Poslušajte ove Eurovilla savjete i velika je vjerojatnost da prodaja nekretnine neće biti toliko stresna kao što svi govore.
Ne pretražuju svi prodavači internet kako bi saznali što se govori o njihovoj nekretnini, ali trebali bi. Gotovo svi kupci, njih 90 %, pretražuju online tijekom svoje potrage za nekretninom. Trebali biste biti svjesni kako izgleda vaš online oglas jer će to utjecati na vrste pitanja koje će kupci imati.
Razlikuje li se procijenjena vrijednost nekretnine od vaše tražene cijene? To može biti zato što procjenitelji imaju pogrešne informacije o vašoj nekretnini, a to se lako može popraviti.
Postoji još jedan faktor koji treba uzeti u obzir - pametna tehnologija neprestano mapira naš svijet. Ulični prikaz vaše nekretnine na Google kartama možda neće pokazati poboljšanja koja ste napravili, pa svakako uključite ta ažuriranja u svoj popis zadataka.
Znate li koje navike uspješni prodavači nekretnina posjeduju? Odgovore saznajte ovdje.
Ako već neko vrijeme posjedujete svoju nekretninu, napravite popis svih problema koje ste riješili dok ste tamo živjeli. To može uključivati požare u dimnjacima ili štetu od vode. Bez obzira jeste li riješili problem ili ne, te biste informacije trebali otkriti kupcu kako ne biste završili u sudskoj parnici nakon prodaje. Otkrivanje "nevidljivih poboljšanja" koja ste napravili, poput pregradnje ili dodavanja novog odvodnog sustava, također može biti odličan podatak za kupce.
Loše ponašanje ili nesposobnost agenta moglo bi vas koštati vremena, novaca i mira, stoga se isplati poduzeti dodatne korake kako biste pronašli najboljeg agenta za nekretnine. Pitajte prijatelje za preporuke.
Provjerite imaju li agenti koje razmatrate potrebne dokumente, za koju agenciju rade i je li protiv njih ikada podnesena žalba. Upoznajte se s agentom i izravno kontaktirajte nekoliko referenci koje su vam dali.
Agenti za nekretnine trebali bi rado ponuditi brojne preporuke koje bi novi klijent mogao nazvati. Što se tiče razgovora s prijateljima o preporuci agenta za nekretnine, evo nekoliko pitanja koja možete postaviti:
● Jeste li imali povjerenja u svog agenta za nekretnine?
● Mislite li da je on/ona dobro poznavao lokalno tržište?
● Je li vaš agent dobro komunicirao i informirao vas tijekom cijele transakcije?
● Mislite li da je on/ona dobro pregovarao u vaše ime?
● Je li vaš agent imao dobre prodavače koji su vam mogli pomoći?
● Je li vaš agent pravovremeno uzvraćao pozive/e-poštu?
● Biste li preporučili ovu osobu? Zašto? (Ili zašto ne?)
Znate li koja pitanja trebate postaviti svom agentu za nekretnine kada kupujete nekretninu? Detalje saznajte ovdje.
Lijepo ste uredili svoju nekretninu, odabrali konkurentnu cijenu i postavili ste oglas, ali postoji još nešto što ćete morati pripremiti prije nego budete u potpunosti spremni za prodaju - marketinški plan za društvene mreže. Video obilasci, tlocrti i galerije fotografija promovirani na Facebooku i Instagramu su nezaobilazne stvari.
"Želite biti sigurni da vaš agent koristi sve načine da privuče pravog kupca za vašu nekretninu", objasnila nam je Dina Serdarušić, voditeljica ureda Euroville. "Pobrinite se da vaša nekretnina bude prisutna na stranicama agencije i da bude promovirana na raznim društvenim mrežama koja će dati informacije o oglasu i zainteresirati potencijalne kupce."
Ah, pozornost na detalje. Ti mali kozmetički popravci mogli bi vas koštati prodaje nekretnine. Ako kupci vide da se ne možete ni potruditi popraviti pokvareno zvono na vratima, automatski će razmišljati o tome što još treba popraviti i negativno će gledati na nekretninu.
Prvi dojam čini veliku razliku. Dobro održavana nekretnina, počevši od pogleda s pločnika, daje dojam da je prodavatelj jako ponosan na nekretninu i da se dobro brinuo o njoj, što kupci tumače kao manje energije i troškova dok se pripremaju za preseljenje u vašu nekretninu.
Zanima vas kako možete jednostavno podići vrijednost svoje nekretnine? Nekoliko savjeta pronađite ovdje.
Skladištenje je bitna stavka kod prodaje nekretnina. Stoga budite upozoreni: kupci će čeprkati po unutrašnjosti ormara, ladica, pećnica, hladnjaka, pa čak i perilice posuđa, bez obzira jesu li očišćene ili ne - pa bolje provjerite jesu li čiste.
Investiranje u uslugu dubinskog čišćenja vaše nekretnine vratit će vam se kod vaše prodajne cijene. Čak i ako ste pomeli i izribali sve površine do sjaja, niste gotovi dok se prašina i mrvice ne očiste i iz malih prostora koji ne upadaju odmah u oko.
Ne želite da se kupac zaljubi u vašu nekretninu zbog prilagođenih prozora i zatim povuče svoju ponudu kada sazna da zavjese nisu na prodaju.
Nepisano pravilo je da sve što je pričvršćeno za zid ili strop ide kupcu osim ako nije izričito isključeno u ugovoru. Ako želite uzeti svoj TV, luster ili prilagođeni stalak za lonce, svakako napravite popis stvari koje nisu na prodaju čim oglasite nekretninu, tako da kupci ne računaju da posjeduju taj predmet i naposljetku odlaze razočarani s razgledavanja vaše nekretnine.